środa, 8 kwietnia 2015

94. Cholerne statystyki

Przeglądam Amazonki...
i jak zwykle znajduję dołujące kwiatki
albo to one znajdują mnie! 

Przy "triple negative tumor"
- czas od diagnozy do przerzutów odległych = średnio 15 miesięcy
- czas od odleglych przerzutów do przerzutów do mózgu = 3 miesiące
- czas od przerzutow do mózgu do śmierci = 7 miesięcy
- czas od diagnozy do śmierci = średnio 26 miesięcy


...czyli, że pod koniec stycznia 2017 roku mam pakować manatki???
Nie podobają mi się tak podłe statystyki!


Ale żebyście znów nie zarzucili mi czarnowidztwa mam też dobre wiadomości, które niezmiernie mnie cieszą....
muszę jedynie... złamać wszelkie statystyki!


Profilaktyczna mastektomia podskórna z jednoczesną rekonstrukcją
W listopadzie ubiegłego roku, w wieku 32 lat, zdiagnozowano u mnie potrójnie negatywnego raka prawej piersi z przerzutami do węzłów chłonnych. Przeszłam przedoperacyjną chemioterapię (schemat AT), za parę dni czeka mnie radykalna mastektomia z usunięciem węzłów chłonnych. Wykryto u mnie mutację brca1. Jestem zdecydowana na jak najszybsze usunięcie zdrowej piersi. Czy przeprowadza Pan profilaktyczne podskórne mastektomie z jednoczesną rekonstrukcją finansowane przez nfz?

Odpowiedź:

Przeprowadzam takie operacje. Gdy jest wynik badania genetycznego, i tak jak u Pani jest mutacja BRCA1, można taki zabieg wykonać w ramach NFZ.
Proszę zgłosić się na konsultację.




18 komentarzy:

  1. Idusiu...pisz cokolwiek Ty potrzebujesz..
    Potrzebujesz narzekać - narzekają,marudzić-marudź,czarnowidzieć - też ok..
    To Twój blog a my tu som i bendom dla Ciebie nawet jak będziesz marudziła.
    Przytulam.
    Netka

    OdpowiedzUsuń
  2. hej;)
    ZADEN stopień złośliwości histologicznej wg skali Richardsona-Bloom’a i Żaden czynnik, zarówno rozpatrywany pojedyńczo jak i w powiązaniu z innymi nie jest w stanie dokładnie określić przebiegu choroby !!!!
    .

    W badaniach klinicznych ocenia się także inne czynniki, czyli ::: protoonkogeny, onkogeny, geny supresorowe oraz ich produkty: EGFR, c-erbB-2, c-myc, ps2, p53, MDR-1, BRCA-1, BRCA-2, markery aktywności proliferacyjnej guza: indeks mitotyczny (MI), indeks znakowanej tymidyny (TLI), frakcja komórek w fazie S (SPF), PCNA, Ki-67; ploidia DNA, markery angiogenezy; markery wysokiego ryzyka przerzutowania: katepsyna-D, nm-23, aktywator plazminogenu (UPA)
    taka mieszanka nie daje statystyk
    i duuuuzo kobiet z potrojnym +barca ma sie dobrze :)

    ps. ja nie lubie dr.Goola.
    cichosza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też nie lubię tego doktorka, ale masochistycznie wdaję się z nim w głupie dyskusje...

      Usuń
    2. no cóż taka jest nasza ludzka natura lubimy być czasami masochistami , ale jak napisała bardzo mądrze i naukowo Cichosza dużo kobiet z potrójnym żyje i ma się dobrze .i tego się trzymaj a nie statystyk . , bo jak juz dowiodłaś chemia miała nie działać na sraka a zadziałała i ty nie podlegasz tym głupim statystykom . .Trzymaj sie ciepło .i wszyscy myśłami i sercem jesteśmy z Tobą ,Zosia

      Usuń
  3. a czyli jest szansa na NFZ ... super - przynajmniej niech chociaz pod tym względem ( pokonywanie paranoji NFZ) będzie u Ciebie gładko ( a w pozostałych kwestiach musi byc dobrze i będzie ) - statystyki to manipulacja w zaleznosci jak się zestawi dane takie wyniki statystyki się uzyska :-) tak , że się nie dołuj - jestes młoda silna masz swietnych lekarzy i baaardzo szerokie grono blizszych i dalszych z modlitwą i dobrymi myślami . Poza tym jestes świadoma swojej choroby i leczenia a to juz połowa sukcesu - rak zabrał mi babcię ale tak do końca nie wiemy czy to na pewno rak czy kolejna chemia ją wykończyła bo była w podeszłym wieku - ale wierz mi miała zyć 0,5 roku od diagnozy nawet lekarze odpuscili operację bo bez sensu babcia chciała nawet za tą operacje zapłacić bo było ją stać - a żyła baaardzo długo - bardzo jej pomógł suplement chrząstka rekina - było to na tamten czas cholernie drogie ( ok 2000 roku ) ale bardzo pomagało jej to znieść chemię - więc Ida nie ma reguły - aktualnie ktos z najbliższej rodziny jest po operacji jelita ( zaawansowany rak ) 6 lat i ma sie świetnie .... obyło sie bez chemii bez naświetlań i z niezdrową dietą- więc traktuj te widełki zupełnie bez emocji -- ściskam mocno i już tradycyjnie - jestem z Tobą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cholercia no właśnie nie wiem czemum tak bardzoooo podatna na złe fluidy tego typu newsów... wiem, ze to głupie, wiem że niemądre, nierosądne... ale...

      Usuń
  4. Ida, już dawno ustaliłyśmy żeTy jesteś od wyprowadzania statystyk w pole :))

    OdpowiedzUsuń
  5. A srał pies te statystyki!!! Ty jesteś przykladem,ktory wyłamuje sie z szablonów.Widzisz,czyli jednak jest szansa na refundację z NFZ mastektomii z rekonstrukcją,światło w tunelu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OOOO!! jeśli pomoże to i ja sama mogę je osrać!!! ;-)

      Usuń
  6. rob co chcesz byle glowa pracowala nad tym ze sie da...
    keep going girl!
    S.Z.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytam wszystkie porady eskpertow, zawsze, na zasadzie, ze latwiej pokonac wroga, jesli sie o nim wszystko wie.. ;) nie podejrzewalam, ze to Ty wlasnie pytasz.. :) ciesze sie, ze ekspert odpowiedzial tak, a nie inaczej.

    I wciaz czakam na to, az ktos zada pytanie dlaczego profilaktycznej mastektomii nie mozna przeprowadzic jednoczesnie z usunieciem chorej piersi.. zupelnie tego nie kamam.. u mnie za oceanem jak najbardziej takie zabiegi robi sie za jednym zamachem, jesli tylko pacjentka jest chetna..

    Ida, zeby prawidlowo czytac statystyki nalezy byc wyksztalconym w tym kierunku (takie moje zalozenie). :) Bo trzeba zdawac sobie sprawe jakie czynniki sa w tych statystykach brane pod uwage (a takich czynnikow jest mnostwo i zazwyczaj sa wrzucane do jednego worka).. nie lubie statystyk. Podchodze do nich bardzo sceptycznie (socjolozka nie jestem ;))..

    czytalas moze "Antyraka"? :)

    Buziaki,
    forumowa Kass

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za odwiedziny!!!!
      to już jesteśmy dwie co nie lubią statystyk. tylko, że czasem one walą po gębie tak, że nie da się ich nie zauważyć.
      nie czytałam antyraka. ostatnio jakoś... wolno idzie mi czytanie...

      Usuń
  8. Iga, nie żebym czytała, bo to tendencyjne czasopismo jest, ale w ostatnim Newsweeku jest artykuł o prewencyjnych operacjach "a'la Angelina", piszą o kobitkach z zachodniopomorskiego, to ze Szczecina jest prof. Lubiński, zajmujący się genetycznymi badaniami i tam się robi takie operacje.
    Jeśli chodzi o Twoje statystyki, to mało wiarygodne, po pierwsze to się nie sumuje... jak dodasz miesiące, to powinno być w sumie krócej o miesiąc :P, a po drugie, to naprawdę głupie, że to ma się pojawić zaraz po tamtym, etc.... jakby rak był prosty i działał schematycznie, to nie byłoby z nim tylu problemów. Ja trzymam kciuki za happy end tego bloga a przede wszystkim jego autorki. I myślę, że nie jestem w tym osamotniona, dlatego masz tak dużo czytaczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No paczaj! Nawet nie przyszło mi do głowy zliczyć czy się sumuje!
      ;-)
      Wiele osób popełnienia ten błąd w realu i wirtualnie... Mam na imię Ida ;-) jak TA oskarowa!!!!! Ah, nie przepraszam. To Ida oskarowa ma imię jak JA!!
      Staram się, mocno się staram doprowadzić do hapiendu tej historii...

      Usuń
  9. Nie czytaj statystyk, to bez sensu i tylko dołuje. Będzie dobrze- ktoś przecież też musi "zawyżać je" na plus ;)

    OdpowiedzUsuń